<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d8538900681090052939\x26blogName\x3dNem+kifejezetten+%C3%A9rdekes+%C3%A9letem+nem+k...\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dSILVER\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://kibou-no-uta.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_US\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://kibou-no-uta.blogspot.com/\x26vt\x3d-7163025431242435042', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>



Bituwin - template

Sunday, April 19, 2009
Hosszú beszámoló egy hosszú hétről X_X

Bocsi mindenkitől akinek tartozom emaillel ezzel kapcsolatban... ide irom egybe, igy egyszerűbb és nem kell többször is rágondolnom ilymódon @_@

Húúú, ez egy gyilkos hét volt X____X Remélem, nem igy fog folytatódni júliusig, mert akkor asszem megyek leugrani a Rainbow Bridge-ről xD
Elkezdődött az új félév (ami július végéig fog tartani...) és órafelvételek. Első héten még bármire be lehet menni, aztán ami tetszik azt veszed fel, de persze van kötelező óraszám meg kreditszám (itt 9-et kell egy félévben minimum; a japános órák 1 kreditesek, az előadások pedig 2). Én kinéztem előre ugye a tájékoztatóból hogy milyen órákra ülök be majd, kedden egy ukiyo-e-vel kapcsolatos előadás volt ami érdekesnek tűnt, mentem először arra. Vicces volt, mert egy kb 20 fős terembe vagy 40en zsúfolódtunk be, a tanárnő meg mikor bejött, alig hitt a szemének, hogy igen, ennyien kiváncsiak rá XDDD állitólag eddig mindig kb 15-en voltak :D De ezt fel fogom venni, mert érdekel a téma és szimpi a tanárnő. Aztán mentem aznap még az első fociedzésre is, mert igen, csatlakoztam a női fociklubhoz :D Egy japán ismerősöm vitt oda, de kiderült hogy van még egy ausztrál csaj akit Gergőn keresztül futólag ismertem, szóval szerencsére nem éreztem annyira elveszettnek magam, és mindenki nagyon kedves meg segitőkész volt. Persze én vagyok a legbénább, meg még egy másik csaj aki szintén soha nem focizott igy rendesen... a többiek minimum egy éve nyomják a heti 3 edzést, és úgy van hogy fél 5-től sötétedésig :D Tehát nem az otthon szokásos kb másfél óra (legalábbis a karate annyi volt, meg amennyire láttam a többi ilyené is a gimiben). Szombaton, azaz tegnap, reggel 9-től háromnegyed 12-ig nyomtuk... szép piros is volt az arcom egész estig, pedig nem is tűzött a nap meg semmi, de a póló nyakvonaláig is piros a mellkasom úgyhogy sztem lesz szinem rendesen nyárra :D

Szerdán 3 órára mentem be. Első volt a 'Drama and documentaries listening comprehension' óra, ahol kisebb sokk ért azáltal hogy a tanár kicsit gyorsabban várta el hogy leirjuk a válaszokat vmi tévéműsor hallgatása közben, mint ahogyan nekem az ment volna o_O merthogy nem 1-2 mondatot hagyta hogy beszéljenek mielőtt leállitotta, hanem 6-7et... aztán azt mind le kellett volna irni, de közben máris kérdezte a választ... hát én meg nem tudok annyit megjegyezni vazze első hallásra O_O
Utána kiejtésóra volt :D na ez nagyon tetszik! XD tanár szimpi, a diákok nem mind az istenkirály spilerek közül kerültek ki, hanem pl az olaszok sokan voltak benn meg ilyenek, szal szórakozató :D én azért vettem fel, mert az intonáció meg a hanglejtés a japán nyelvben számomra nem éppen könnyű XD úgy értem, lehet hogy magukat a szótagokat szépen ki tudom ejteni mert az nem nehéz magyarként, de az hogy a 'hashi' szót pl kétféle hanglejtéssel ha mondom akkor mást-mást jelent... na ez frusztrálóan nem megy (bár attól sokkal jobban éreztem magam, hogy Gergőnek se megy pedig ő kb anyanyelvi szinten tud amúgy :D). Én viszont perfekcionista vagyok és amúgy is tényleg érdekes óra :)
Aztán pedig jött a csodálatos Linguistic Anthropology előadás, amire magam se tudom miért ültem be, talán mert a lingvisztika valamennyire érdekel, és ez olyan volt hogy nem a száraz technikai oldaláról vette volna a cuccot hanem olyan szempontok alapján hogy hogyan változik a nyelv egy kultúrában, hogyan szabják testre az emberek a nyelvet, stb. De ugyebár, mégiscsak ANTROPOLÓGIA... khm. Aki szorosabb kapcsolatban állt velem az elmúlt másfél évben az tudja, hogy eme szakterületet nem zártam épp a szivembe 8D Mindegy, én reménykedtem, voltunk vagy 30an benn szal nem kevesen. De aztán kiderült hogy rohadt sok munkával járna, és a tankönyv 9000 (!) yen!!! Na meg még mit nem! XD Úgy döntöttem, irok a tanárnőnek akinek kihagytam az óráját kedden a foci miatt, és megkérem hadd járjak inkább arra. Mert az az óra könnyűnek igérkezik, a jegy 50%-a csak abból áll hogy bejárok, a másik 50 meg egy esszé :D vmi olyasmiről szól hogy a modern japánok hogyan viszonyulnak a valláshoz... jóóóaz, legalább japánul van tartva (amúgy az ukiyo-e is) és jófej a tanárnő.

Csütin is 3 órán voltam, az egyik az a 700-asok academic writing órája... ahol tényleg mindenki 700-as volt, én voltam egyedül 800-as, kicsit sztem néznek hogy wtf, de nem érdekel, nem fogok beülni egyből a 800-asokhoz hogy még tovább bulldózerezzem az amúgy is romokban heverő önbizalmamat azok után hogy áprilisban jött egy rakat új ázsiai cserediák és kurva jól tudnak japánul T___T Merthogy azt elfelejtettem irni, hogy mostmár 800-as level vagyok, ami a legmagasabb, és ezért nincs felső határa annak hogy ki milyen jó T___T 700-ban legalább volt... de most együtt vannak olyanok mint én, akik az alsó határt súrolják, és azok akik már 5-6 éve is tanulnak japánul, voltak már 1 évet cserediákként, és most kenkyuuznek... :S asszem csak én meg még 1 csaj vagyunk ISEP (tehát a még a BA-t csináló undergraduate) diákok :S Ijesztőőőő :((( hiába tudom hogy én még csak ahhoz képest kevés ideje tanulok japánul meg még csak most leszek 20... a tanár se meg senki se fogja azt kérdezni T_T
Mert ezek után jött a 800-as olvasás........ emlékszem, a 700-asnál is az elején rohadtul aggódtam hogy hogy is lesz ez, de aztán mivel a tanárnő kiosztott mindig a szöveg olvasása előtt egy kanji listát és együtt furiganáztuk meg beszéltük meg a jelentését az első 20 percben, ezért utána ha már 1x legalább láttam akkor szövegben el tudtam olvasni. De itt ilyen nem volt, egyből tessék olvasni az újságcikket a vonatban tapizós bácsikról meg hogy bepereltek vkit emiatt, stb... nyüssz. Vagy 15 új szót kiirtam, de amikor a tanárnő mondta h emelje fel a kezét az aki számára 5-nél, majd pedig 10-nél kevesebb ismeretlen szó volt, akkor az már majdnem mindenki volt X_X nagyon szar volt XD utána odamentem hozzá és megkértem hogy engem ne szólitson fel hangosan olvasni ezek után, mert ciki hogy sajnos én nem tudok olyan jól mint a többiek átlagban. Szerencsére aranyos fiatal tanárnő, és megértette, mondta hogy oké... legalább a nyilvános égéstől meg leszek kimélve imigyen XD Ezen az órán mondjuk ott van Laura is, egy spanyol jófej csaj, aki már nemtom hanyadik évét tölti itt monbushoval, és daigakuinbe fog felvételizni jövőre, ja és 26 éves :S ilyenekkel vagyok együtt -___- mármint Ő jófej de a többi... hát van pár aki eléggé feltűnően nagyra van magával -_-

Utána még volt egy Business Japanese óra, na az is valahol vicces de vhol meg szánalmas, ahogy át kellett irnunk normális japán mondatokat ilyen kicsavart kacifántos megalázkodó (és röhejes XD) üzleti megfogalmazásra :D Na mindegy, itt legalább vannak velem egy szinten lévők is úgyhogy nem éreztem szarul magam. Ebből minden héten lesz doga, ja meg a szerdai doramás órán is lesz, csak tudnám hogy miből mert nem kaptunk semmi szólistát vagy ilyesmit :S fasza.
Csütin is voltam focizni, jól széjjelrúgtam a már kedden megsérült lábujjkörmömet (vki belerúgott, tisztára fáj meg hófehér az egész köröm XD), nem emlitettem fentebb de fárasztó nagyon XD izomlázam is lett szépen, bár még az a tűrhető fajta, tudtam mozogni XD
Pénteken bemásztam Shinjukuba pólóért meg amúgy is egykét dolgot vennem kellett... most már van szép piros Liverpoolos pólóm XD ahhoz nem volt pofám hogy olyat vegyek aminek a hátuljára Torres vagy Gerrard neve van irva, mert még kiröhögnek, amilyen béna vagyok még fociból XDDDD majd ha ügyes leszek olyanom is lesz :P Jah, hazaértem és utána rohantam találkozni Shinnel, kb 3 órát dumáltunk megint, hamar elmegy az idő mindig... már a kajáldából is kirúgtak 8-kor, úgyhogy negyed 10-ig a könyvtárban suttogva beszélgettünk :D

Másnap, szombaton meg keltem 8:30-kor, mert 9-kor fociii... uhhh hát talán azért mert reggel volt és még nem voltam ébren, de eccerűen sokkal jobban kifulladtam már az elején mint első 2 alkalommal, pedig ugyanazt csináltuk o_o ciki volt dehát istenem. Nem reggeliztem előtte mondjuk, azt hittem nem tart majd 2 óránál tovább, de majdnem dél volt mire hazajöttem, hát úgy vetettem rá magam a kajára mint a vércse... lezuhanyoztam, ledőltem zenét hallgatni az ágyra, és jól bealudtam XD ráadásul este is már éjfél előtt elaludtam, ez több év rekordja XD most még mindig kicsit hullán érzem magam, de el kéne biciklizni boltba meg számlákat kifizetni, tanulni is kéne ma már kicsit, ááááá nyomiság. Nemakaroooook. -___-
Főleg hogy most már még egyedülebben érzem magam... -_-;

4 comments

4 Comments:

Otsukaresama! >_<
Eleg mozgalmas evnek igerkezik ez is. Az Ukiyo-e ora tok erdekesen hangzik, majd meseld el milyen volt :D. A foci pedig tok jo, csak vigyazz agadra es azert pihizz is ;) *hug* *drukk*

By Anonymous mako, at 19 April, 2009 17:44  

uhh foci...na nekem az azon sportok közé tartozik amit még nézni se nézek nemhogy üzzem...XD De reélem neked jo lesz majd.:) *aztán majd kérek autogrammot hogy pár év mulva jo pénzért árverezhessem a másolatát.:D XD*
Hát mozgalmas egy heted volt neked is...jo kis oráid vannak.:) Az üzleti japán ugyanolyan mint az üzleti angol ezek szerint...:D elsö orán a nö közölte hogy ha valami olcso az nem cheap hanem COST EFFECTIVE...mondom oké....:D És minden egyes mondatot igy kell összepakolni...T_T néha sirni tudnék...:D

By Blogger Madam Hotelier, at 19 April, 2009 17:59  

mamiiii, ez azért durva O.o; mármint jó sok mindent próbálnak az agyadba verni neked is XD de örülök, hogy vannak olyan tárgyak, amik azért szeretősek :D
Hallod, énis tanultam business englisht, mint Évi XD csak amikor még az a tanárom volt, aki utált, mert túl jó voltam a csportjában *dirr* gondolhatod mennyi újat tanított nekem -.- XD de most legalább a szexi üzletembereket is lekaphatod majd XD szálááári men XDDD
És a foci jóóó :D sztem simán bevállalhattad volna a feliratos pólót ;P és tuti, hogy a fáradtság miatt bírtad kevésbé XD hallod, 9 óra azért még korán van *dirr* mivan ha a lábad még nem akar felébredni, és úgy kell kivonszolnod XDDD *lenni hülye*
ganbarouuuuuuuuuu édes hugom <3 énis ganbarouuu csak írjatok XD ToT

By Anonymous neechan, at 20 April, 2009 05:32  

Elég fárasztóan hangzik. Főleg a foci. xD Nem azért, csak nekem nem erősségem a sport, és már egy órás intenzív tesi órától is készen vagyok, nem egy három órástól! >< Szerintem bátor és tök jó dolog, hogy bevállaltad. :)
Tök jó, hogy azért belenézhetsz az órákba, mielőtt kiválasztod, melyik is érdekel. :) És az is, hogy akadnak olyan órák, melyekre szívesen jársz majd be. :)

Mindent bele a félévhez! :D Én szurkolok neked! *ölel* ^^ :)

By Anonymous Xtea, at 26 April, 2009 00:19  

Post a Comment